کد خبر : 14
تاریخ و زمان ارسال : 1395/03/12 - 21:45:28
تعداد بازدید : 2328
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین از تولید سالانه یکهزار و 500 لیتر گلاب از مزارع گل محمدی این شهرستان خبر داد.
سالانه یکهزار و 500 لیتر گلاب در ورامین تولید می شود
تهران – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین از تولید سالانه یکهزار و 500 لیتر گلاب از مزارع گل محمدی این شهرستان خبر داد.
سالانه یکهزار و 500 لیتر گلاب در ورامین تولید می شود
محمد حسین تاجیک روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: شرایط آب و هوای شهرستان ورامین برای کشت گل محمدی و برداشت محصول با کیفیت بسیار مناسب است و به دلیل زوده بازده بودن و ارزش افزوده بالا، کشت این گیاه می تواند در ارتقاء توان اقتصادی منطقه نقش به سزایی داشته باشد.
وی اظهار کرد: کشت گل محمدی معمولا در شهرستان ورامین با صورت تلفیقی با سایر گیاهان دارویی انجام می شود به گونه ای که علاوه بر تولید گلاب از این مزارع می توان انواع عرقیات گیاهی، روغن های دارویی و گیاهان دارویی برداشت و تولید کرد.
وی تصریح کرد: هم اکنون در حدود یک هکتار از اراضی کشاورزی روستای محمدآباد عرب ها از توابع بخش جواد آباد ورامین زیر کشت گل محمدی قرار گرفته که از محصولات این باغ ، سالانه یکهزار و 500 لیتر گلاب تولید می شود.
تاجیک بیان داشت: تولید گلاب و گیاهان دارویی علاوه بر ارزش افزوده ، فرصت های شغلی مناسبی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند.
شهرستان ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.
نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
Load
 
گزارش تصویری
باغ گل محمدی 5
باغ گل محمدی 4
باغ گل محمدی 3
پیام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سایت
افراد آنلاین :
1
بازدید امروز :
89
بازدید دیروز :
637
بازدید کل :
345131