کد خبر : 26
تاریخ و زمان ارسال : 1395/03/29 - 23:07:25
تعداد بازدید : 2399
گلاب اصل، شفاف ، روشن ، بدون رسوب است و بوی آن بوی مطبوع گل محمدی و فاقد بوی ترشیدگی است. طعم گلاب نیز سنگین و كمی مایل به تلخی است که از جمله مهمترین نشانه های اصل بودن گلاب به شمار می رود.

گلاب حاصل تقطیر آبی گل محمدی كه تازه چیده شده و اسانس آن از محلول آبی جدا شده است.

گلاب اصل، شفاف ، روشن ، بدون رسوب است و بوی آن بوی مطبوع گل محمدی و فاقد بوی ترشیدگی است. طعم گلاب نیز سنگین و كمی مایل به تلخی است که از جمله مهمترین نشانه های اصل بودن گلاب به شمار می رود.

اثرات مفید گلاب بر پوست بدن

یکی از مهم ترین کاربردهای گلاب، جهت مواظبت از پوست است. گلاب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است. یکی از موارد استفاده ی گلاب جهت پاک کردن پوست است و می توان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده، از آن استفاده کرد.

استفاده دیگر آن جهت طراوت و تازگی پوست است؛ بدین گونه که پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، گلاب را به پوست صورت بمالید. در این حالت اسانس موجود درگلاب به سرعت جذب پوست می شود که با توجه به اثرات آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می شود.

گلاب حتی برای رفع جوش های بدن نیز موثر است. برای این کار مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب روی جوش های خود قرار دهید .

گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و آبدارکردن برای پوست سر و مو مفید است. برای این کار، با استفاده از یک قطره چکان، گلاب را روی پوست سر خود بریزید.

در پزشکی سنتی ایران گلاب برای درمان دردهای رماتیسم قلبی، تقویت اعصاب، رفع پارهای از سردردها...، و کاربرد فراوانی داشته است. همچنین از گلاب در پخت انواع شیرینیها، بستنیها، پختن غذا و شربت استفاده میشود. استفاده از عطر خوش گلاب در آیینهای مذهبی و سوگواری، زیارتگاهها و مکانهای متبرک از کاربردهای دیگر گلاب در ایران است.

گلاب تقلبی

با توجه به شهرت گلاب کاشان در سال های اخیر گلاب های تقلبی وارد بازار شده اند که به دلیل مصنوعی بودن یا استفاده از مواد افزودنی خواص واقعی گلاب را ندارند.

برخی شرکت ها با افزودن تركیبات طبیعی مانند اسانس گیاه شمعدانی عطری، ژرانیوم و یا استفاده از اسانس مصنوعی Rose پاكستانی و استفاده از فنیل اتانل مصنوعی و اختلاط آن با گلاب طبیعی برای جبران بو و طعم، خلوص گلاب را از بین برده و نوع تقلبی آن را بوجود می آورند.

گلاب طبیعی كاملا بی رنگ، بدون رسوب و ذرات معلق با طعم گل سرخ و مزه مایل به تلخی است.

نظرات بینندگان :
نظر شما :
 
فیلدهای ستاره دار را پر کنید .
نام
ایمیل
نظر *
 
گزارش تصویری
باغ گل محمدی 5
باغ گل محمدی 4
باغ گل محمدی 3
پیام روز
تابلو اعلانات
نظرسنجی
آمار سایت
افراد آنلاین :
1
بازدید امروز :
1111
بازدید دیروز :
1297
بازدید کل :
342543